זכויות הנוסע
הזכויות שלך – פיצוי מחברות התעופה
מתי מגיע לכם פיצוי מחברות התעופה?
1. ביטול טיסה
אם טיסתך בוטלה, ייתכן שתהיה זכאי לפיצוי במקרים הבאים:
הודעה על הביטול: אם חברת התעופה לא הודיעה על הביטול לפחות 14 יום לפני מועד הטיסה, אתה עשוי להיות זכאי לפיצוי.
טיסות חלופיות: במקרה של ביטול, אם לא הוצע לך טיסה חלופית או אם הטיסה החלופית עוכבה בהגעתה, ייתכן שתהיה זכאי לפיצוי.
2. עיכוב/דחיית טיסה
במקרה של עיכוב/דחיית טיסה, מגיע לך פיצוי אם:
עיכוב/דחיית הטיסה עלה על 8 שעות: אם הטיסה עוכבה במשך 8 שעות או יותר במועד ההגעה ליעד הסופי.
הודעה על העיכוב/דחייה: אם חברת התעופה לא הודיעה על העיכוב/דחייה לפחות 14 יום לפני מועד הטיסה, אתה עשוי להיות זכאי לפיצוי.
סיבות לעיכוב: אם העיכוב נגרם מסיבות שקשורות לחברת התעופה (כגון בעיות טכניות או חוסר צוות), יש סיכוי גבוה יותר לפיצוי. בנסיבות מסוימות ומקרים חריגים ישנם עיכובים המוגדרים כ"כוח עליון" שאז חברות התעופה פטורה ממתן פיצוי.
3. הקדמת טיסה
אם הטיסה שלך הוקדמה למועד מוקדם יותר, ייתכן שיהיה מגיע לך פיצוי:
שינוי מועד: אם הטיסה שלך הוקדמה למועד מוקדם ב-8 שעות ויותר מהמועד המקורי, אתה עשוי להיות זכאי לפיצוי.
הודעה על הביטול: אם חברת התעופה לא הודיעה על הביטול לפחות 14 יום לפני מועד הטיסה, אתה עשוי להיות זכאי לפיצוי.
4. רישום יתר (ׂOver Bookingׂׂׂׂ)
אם לא עלית לטיסה בעקבות רישום יתר, מגיע לך פיצוי:
- מקרה של רישום יתר מתקיים כאשר לטיסה מגיעים יותר נוסעים ממה שהמטוס יכול להכיל. במצב כזה, על חברת התעופה תציע למספר נוסעים שלא לעלות על הטיסה בתמורה לפיצוי מסוים. לחלופין, לא תאפשר עליה למטוס של מס' מסויים של נוסעים.
במקרה כזה, לנוסע עומדת זכות לפיצוי בהתאם לחוק. לעתים חברות התעופה יציעו פיצוי נמוך יותר מאשר לו זכאי הנוסע ובמקרים אחרים אף יסרבו לפצות וימסרו לנוסע כרטיס לטיסה חלופית. לכן, כדאי להכיר את הזכויות שלכם ולהתייעץ בכל מקרה של רישום יתר.
סוגי הפיצוי
1. החזר כספי
במקרים רבים, אם הגעת למסקנה כי מגיע לך פיצוי, תוכל לבקש החזר מלא על כרטיס הטיסה או טיסה חלופית ללא עלות נוספת.
2. פיצוי כספי
חברות תעופה במרבית המקרים לא יציינו בפני הנוסע את זכאותו לפיצוי. זאת לפעמים בנוסף להחזר הכספי ו/או טיסה חלופית.
3. סיוע והוצאות
בנוסף לפיצוי הכספי, חברות התעופה מחויבות לספק סיוע לנוסעים, הכולל מזון, משקה ולינה במקרה של עיכובים ארוכים או ביטולים.
מה לעשות במקרה של ביטול או עיכוב?
שמור על מסמכים – תעד את כל הפרטים, כולל כרטיס הטיסה, הודעות מחברת התעופה וקבלות על הוצאות.
מה עושים עכשיו? המשך לקריאת המאמר זכאות לפיצוי.